Tilmelding
Ring i dag på telefon
22 32 32 55

Info om hold.

Babysvømning

Babysvømning med plask og leg. Svømning for de mindste, hvor der stadig er fokus på vandtilvænning og tryghedsskabelse. Der tages hul på små svømmeøvelser, alt efter barnets alder og udvikling.

 

Tumlinge 9. mdr. til 2 år og 2-4 år

Svømning for børn og forældre. Barnets sanser, sociale og kognitive egenskaber vil udvikle sig i samspillet med forældrene. Der arbejdes ligeledes med at skabe et trygt miljø for barnet i vandet
 

Niveau 1

Dette hold er for børn, der skal vænnes til vandet. De skal lære at puste i vandet, dukke hovedet i vandet, lægge sig ned i vandet, glide gennem vandet og flyde på ryggen.
Der vil fra starten være undervisning i rigtige svømmetag. Vi træner delelementer til “begyndercrawl” og rygsvømning samt rygcrawl.
Forudsætninger
•Ingen

Slutmål

• Tryg på lavt vand uden hjælpemidler.
• Tryg ved at have hovedet i vandet.
• Kan flyde vandret på ryg.
• Kan svømme kortere distancer uden hjælpemidler
At børnene er vandtilvænnede i den lave del af svømmesalen og skal forberedes til at svømme på det dybe. De skal lære at “falde i” og flyde på ryggen som overlevelsesstrategi.

 

Niveau 2

Dette hold er for børn, der er rimelig vandtilvænnede, men stadig skal have forfinet de grundlæggende færdigheder. Der vil fra starten være undervisning i rigtige svømmetag.
Vi arbejder med dyk, udånding i vandet, vandret flydestilling på ryggen.
Svømmetag: Vi træner delelementer til “begyndercrawl”, rygsvømning og rygcrawl.

 Forudsætninger

• Tryg på lavt vand uden hjælpemidler.
• Tryg ved at have hovedet i vandet.
• Kan flyde vandret på ryg.
• Kan svømme kortere distancer uden hjælpemidler

Slutmål

•Svømme 2 baner uden hjælpemidler
• Kan vende sig fra mave til ryg og omvendt.
 

Niveau 3

Dette hold er for børn der er trygge ved vand og som kan svømme 2 hele baner. De kan springe, dykke og bevæge sig frit på det dybe uden hjælpemidler.
Vi træner vandtrædning, forskellige flydemåder, og forskellige dyk på det dybe.
Svømmearter: Vi bygger ovenpå begyndercrawlen, forfiner rygsvømning og rygcrawl og delelementer til brystsvømning.

Forudsætninger

•Tryg ved dybt vand uden hjælpemidler.
• Kan vende sig fra mave til ryg og omvendt.
• Kunne svømme 2 baner uden hjælpemidler

Slutmål

• Kan svømme mindst 100 meter.
• Kan svømme supermancrawl, rygsvømning, rygcrawl og korrekte brystsvømningsbenspark
 

3.-4. klasse

Gennem forskellige øvelser arbejder vi med fortrolighed til vandet, og der er mulighed for børnene at lære de fire svømmearter brystsvømning, crawl, lav rygsvømning og rygcrawl. Desuden dykning, startspring og hovedspring. Hver gang afslutter vi med frisvømning.
 

5.-6. klasse

Træning, leg og boldspil. Der vil blive trænet med Crawl, rygcrawl, bryst og rygsvømning, for dem der gerne vil lære nyt og for dem der har lyst til at træne det de allerede har lært. Leg og bevægelse vil være en naturlig del af træningen ligesom dykning og boldspil. Der vil være muligheder for at tage svømmemærker sidst på sæsonen
 

Laksene

God motion, styrketræning, boldspil og frem for alt hygge og godt humør.
 

Gymnastik og svømning

Holdet for voksne som gerne vil tage et par svømmetag, motionere lidt eller bare kan lide at være i vand.
 

Aerobic

God motion for alle aldre. Vi prøver at bevæge alle kroppens muskler i vandet, og udnytter vandets opdrift og modstand. Det bliver en time med god musik og godt humør.
 

Varmtvandstræning 1+2+3

Træning i varmtvandsbassin er godt for dig, der har problemer i led, ryg og muskler. Træningen er skånsom. Varmtvandstræningen foregår i 33-34 grader varmt vand. Vandets opdrift gør, at kroppen vejer mindre. Når du træner i varmtvandsbassin, vil du derfor opleve, at du har større bevægelsesfrihed, end når du bevæger dig på land.
 

Senioraerobic

Sjov og varieret træning. På en time kommer vi igennem opvarmning, motion og udstrækning. God motion der skåner led og muskler. Der vil også være plads til en svømmetur for dem der har lyst.

 

Svømmetræning for unge og voksne

Lær teknikker til svømningens forskellige stilarter.
 

Crawl

Lær teknikker til at svømme crawl.
 

Halliwick

Træning i varmt vand for personer med nedsat funktionsevne, smerteramte og personer, der gerne vil blive mere ”dus” med vandet. Vi tager udgangspunkt i den enkelte svømmers behov og ønsker. Der vil være flere trænere med i vandet, således at der er mulighed for at arbejde med det, som har betydning for den enkelte svømmer. Vi vil udnytte vandets fysiske egenskaber i trygge og rolige omgivelser med en træner/instruktør tæt på.

Waterfitness
Træning i vand er den mest skånsomme form for motion du kan benytte
Vand indbyder til aktivitet for alle aldre og interesser, og vands egenskaber er ideelle til følgende træningsformer:
Muskeltræning, f.eks. forebygning, genoptræning og restitutionstræning.
Kredsløbstræning, f.eks. kondital og puls.
Når du træner i vand, styrker du dine muskler og dit kredsløb effektivt. Men du gør det på en skånsom måde, da vandet mindsker belastningen på dine led.

                     

Kontakt os
Send en besked til os via formularen eller ring til os på telefon 22 32 32 55 og hør hvad vi kan gøre for dig.
Navn:
*
Telefon:
*
E-mail:
*
Evt. besked:
 
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Taars-Ugilt IF | Johannes Hansens Vej 19 | 9830 Tårs | Tlf.: 22 32 32 55